Marsaxlokk & first day @ school - Reisverslag uit Sliema, Malta van Maaike H. - WaarBenJij.nu Marsaxlokk & first day @ school - Reisverslag uit Sliema, Malta van Maaike H. - WaarBenJij.nu

Marsaxlokk & first day @ school

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

30 Maart 2009 | Malta, Sliema

Zondag zijn we naar Marsaxlokk (lees marjsaschlok) geweest, De ontzettend fijne rit in de bus die er ongeveer een uur over deed (voor maar 47 cent per bus) bracht ons naar een het plaatsje marsaxlokk. Toen we dachten er te zijn reed de bus in een keer op het water af en vlak ervoor gingen we nog eventjes linkaf en reden we het dorp uit. Bleek marsaxlokk een dorp verder te zijn. Toen we uitgestapt zijn zijn we richting het water gelopen en daar bleek een markt te zijn waar ze vis verkopen. En dat niet alleen, ook kippien, kanaries, parkieten en honden zag ik daar opgesloten in een hokje. Daarnaast stonden er ook nog een paar kraampjes met andere spulletjes.

Ook waren er in de baai heel veel bootjes, van de vel gekleurde bootjes, heel leuk om te zien. Ook dat ze min of meer niet aangemeerd liggen maar gewoon paar meter de zee in.

Toen we terug kwamen zijn we uit eten geweest. Ditmaal naar een tentje met uitzicht op zee. Daarna hebben we nog eventjes flink gesport :P we zijn al lopend en joggend naar de school gegaan waar we maandag moesten zijn (eventjes uitzoeken waar deze staat zeg maar). Bleek helemaal niet echt ver van ons appartement te zijn.

Na die tijd waren we van plan om te gaan stappen, maar we waren allemaal best wel moe en eigenlijk niet zoveel zin om nog zo’n eind te gaan lopen. Dus toen zijn we maar op tijd op bed gegaan.

En dit was niet geheel onverstandig gezien we vanmrgn al om 8u op school moesten zijn.
We hadden vanmorgen eerst een toets om te kijken hoe ons Engels is. En ja ik bracht het er niet het slechtst vanaf :P (A)…

Daarna hebben ze ons vanalles uitgelegd over school. Dat ze activiteiten organiseren en dat dat goedkoper is als wij anders er voor uit moeten geven, maar daar zijn we nog niet zo zeker van…

Daarna werden we een voor een naar voren geroepen om een kort interview af te leggen om te kijken hoe je spraakvaardigheid was. Na dat gesprekje hebben we glenys ontmoet, ons contactpersoon hier op malta.

Ze heeft ons op het hart gedrukt dat we niet konden ruilen en heel goed naar onze baas moesten luisteren en als er wat was altijd eerst op haar moesten af stappen. En nog een keer en nog een keer.

We krijgen op dinsdag ochtend les van 9 tot 12.
Daarna zijn we naar Preluna gegaan, het hotel waar we gaan stage lopen.
Dus toen we daar aankwamen eventjes aan het praten waren ging glenys weg en zei onze baas dus als eerste dat als we een dag vrij wouden omdat er familie komt, dat we wel wat konden regelen.

Ook ontmoeten we onze nieuwe collega en kwamen we meteen al met een stukje cultuur in aanraking, namelijk bij kennismaken gaf ze ons meteen al 2 kussen op de wangen. Je word een beetje overdonderd maar ach, dat hoort er bij.

Eventjes later waren we vrij en zijn Danielle en ik terwijl de anderen nog naar hun stageplaats waren naar de winkel gegaan en hebben wat versiering gekocht omdat Herjanne vandaag jarig is. Dus hebben we het huisje eventjes versierd en ze vond het echt super toen ze het zag :D

Later vandaag zijn we naar paceville (lees padsjefill) geweest en hebben we daar eventjes gekeken naar ons fitnessruimte (die we niet konden vinden) wel kwamen we erachter waar de kroegen en discotheken te vinden zijn.

Dinsdag zijn we vrij. Ze hebben hier public holiday. School is dan dicht en van stage hebben we ook vrij gekregen. Dit is een vakantiedag of iets, en alles is dan dicht, dus we kunnen ook niet lekker aan de shop, want ik ben best nog wel wat vergeten. (lees 1 paar schoenen, handtas waar wat meer in past als alleen een telefoon of portemonnee, legging, haarspray en weet ik veel wat voor dingen wel niet meer.

Woensdag ochtend gaan we naar stage toe, en gaan we meekijken hoe alles gaat. Evenals donderdag en vrijdag in de planning staat.

Ik heb vandaag ook een buitenlands nummer gekregen. Dit is 35699080905. Hierop kunnen jullie mij dus ook bereiken..

Foto’s vind je op: http://picasaweb.google.com/maaikehoektra

• 30 Maart 2009 - 21:08

Marielle Feddema:

Hahaaai! Wat weer een leuk verhaaltje:D. Wat lekker zeg dat jullie op dinsdag vrij zijn. Jammer dat de winkels dan dicht zijn, maar ach lekker van het weer genieten is ook niet mis toch:D. Have fun girls!
    Liefs Marielle

• 31 Maart 2009 - 19:12

Agnes:

Hee meid!
    Ik zie dat je je al prima vermaakt!
    Ik heb je foto's ook bekeken! wat een luxe hé! Heeeeerlijk!
    Ik ga je volgen!!:D
    Succes met je 1e stage dag morgen! (toch?;))

(K)

• 02 April 2009 - 14:37

Judith:

Heey meid, je vermaakt je dus al prima! Fitness-school aan het zoeken? Goed bezig! Ik ga nu eventjes je foto's bekijken, ben benieuwd! Veel plezier daar.. En we spreken elkaar gauw! (K)

• 13 April 2009 - 07:28

Anniek:

Hey schat.
    Had een paar keer je verhalen niet gevolgd, omdat ik in Thailand met van alles bezig was. Maar nu ben ik weer terug en kan ik ze allemaal ff lezen. Dus ga ze nu alle drie ff af ;)!

Kus