First day @ malta - Reisverslag uit Sliema, Malta van Maaike H. - WaarBenJij.nu First day @ malta - Reisverslag uit Sliema, Malta van Maaike H. - WaarBenJij.nu

First day @ malta

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

28 Maart 2009 | Malta, Sliema

Hee Peeps =D

Gisteren ben ik om +/0 15:00 vertrokken richting Schiphol. We hebben onderweg geen file of iets gehad, dus we konden mooi door rijden en waren dus ook zeker op tijd op Schiphol.
Daar hebben we ons verzameld met de andere meiden en viel het ons op dat er heeeel veel schotten waren. (Goh is er geen voetbal vanavond?!) En ze hadden echt heeel verschillende rokjes. Vermoedelijk voor elke graaf een andere kleur. En misschien ook nog wel zijn status.
Daar heb ik mij voor de rest niet in verdiept. Ook ben ik nog op de foto gekomen, alleen zijn de rokjes niet te zien :( Ontzettend jammer :P maar foto is wel komisch geworden.

Toen we door de douane gingen kon crimineel als ik ben gewoon doorlopen terwijl Janet alle sierraden af moest, jas, schoenen uit moesten en ze nog gefouilleerd werd.

De vlucht zelf ging wel vlug, weinig turbulentie, aan het begin en aan het eind een beetje.
Door de landing was ik zo goed als doof maar hoor nu wel weer goed.

Toen we geland waren, moesten we een bus in die heeft nog geen 5 minuten gereden. Daarna moesten we verder lopen naar de bagage ruimte en je raad het niet, de koffers gingen al rond. ik had de mijne dan ook al heel snel gevonden.

Vervolgens hebben we ESE opgezocht (moesten we ons melden) en zijn we op de foto gekomen voor ons pasje en zijn we naar het appartement gebracht. dit was 15 minuten rijden (en hij reed niet harder als 60.. Dus kun je nagaan hoe klein het allemaal is).
Voor we het wisten zaten we in Gzira en hij vertelde ons de grens met Sliema. Ook vertelde hij dat we halverwege Sliema waren, en dat ging allemaal bijna net zo snel als dat jullie dit lezen :P

Toen we bij het appartement aan kwamen konden we gelijk inchecken en naar ons appartement.
Onze eerste indrukken van de omgeving: ohh wat mooi, oh moet je dat zien. Het ziet er allemaal heel mooi uit (bij nacht) overdag nog niet gezien.
Toen we ons appartement zagen van de buitenkant, zagen we een 'nieuw' gebouw (hij is open van juni 2008, en onze buren zijn bouwvakkers (ook van dit appartementen complex).
we hebben een appartement op de 5e verdieping van de 6. En het is grooooooooooooooooooootttt.
Dat hadden we niet verwacht.
Alles ziet er op en top uit. we hebben oven, magnetron, tosti-ijzer, broodrooster. 3 badkamers (bij elke slaapkamer 1). 2 flut balkonnetjes van nog geen meter breed en 2 grotere.

Vanmiddag hebben we even een supermarkt opgezocht, want we moesten toch eindelijk maar een keertje ontbijten... Dus zijn we wat rond gelopen. De verschillen zijn hier heel groot, het ene moment heb je het idee dat je een in krottenwijk woont (dat het appartementencomplex op de totaal verkeerde plaats staat) en één straat verder op ziet alles er goed uit.

Maandag moeten we voor het eerst naar school toe en wel om 8u aanwezig.. Ik was al blij dat ik niet zo ver weg woon hier van school en dacht mooi wat later op te kunnen staan, maar ik vrees dat nu ook wij toch nog vroeg op moeten. Anderzijds dan heb je nog wel wat aan je dag.
Maandag krijgen we een test op school om te kijken hoe slecht ons Engels is, want we zijn hier natuurlijk om Engels te leren.

De eerste foto’s probeer ik zo snel mogelijk te plaatsen op: http://picasaweb.google.com/maaikehoektra

Dikke smok!

  • 28 Maart 2009 - 15:01

    Ada:

    Hi Maaike
    Leuk je site,Ik ga je volgen,mischien kan je onze wat tips geven om dingen te gaan doen, Ik ben wel veel aan het lezen over malta, en ik verheug me erg op om er naar toe te gaan. veel plezier groetjes Ada

  • 28 Maart 2009 - 17:12

    Ruud:

    Goed voor elkaar dacht ik zo!

    Hier heeft het de hele middag geregent :( balen. Zo te zien is het bij jou wel goed weer haha.

    Nou groetjes vanaf hier en veel pezier! eerst nog lekker weekend en morgen kun je natuurlijk mooi aan het strand :P

  • 28 Maart 2009 - 17:56

    Michael Steenbergen:

    Hey bovenbuurtjes!

    Beetje kunnen overleggen wie in welke kamer zou komen? En idd, groot he. Moet je nagaan, wij delen het met z'n 2-en.

    Van die test maandag hoef je je niet druk te maken, stelt niks voor. Wij werden in NL nog bang gemaakt met "als je het verprutst wordt je teruggestuurd!". Nou, niet dus. Was al bekend in welke klas we kwamen voordat we de test deden.

    We spreken elkaar nog wel, als jullie vragen hebben, kom maar langs, moet wel kloppen, bel doet het niet :P

    Ciao


  • 29 Maart 2009 - 12:19

    Linda:


    Hey Maaike,

    Ik heb je fotos bekeken en je verhaal gelezen, t ziet er top uit!
    Gaat vast helemaal goed komen met jou daar.. :)

    Succes, dIkke smok,

    Linda.

  • 29 Maart 2009 - 12:53

    Renate:

    het klinkt egt wel super...wordt er jaloers van haha

    veel plezier nog.
    groetjes aan herjanne vanm mij als je haar veel zit. en succes moet je toets maandag

    liefs renate

  • 29 Maart 2009 - 13:26

    Marielle:

    Hai meid!
    Mooi dat de reis goed is verlopen en dat jullie zo'n mooie kamer hebben. Leuk hoor om het verhaal te lezen en de foto's te zien:D Heb er al een beetje spijt van dat ik niet ben mee gegaan, haha!
    Succes morgen met Engels.
    Groetjes daar, liefs Marielle

  • 29 Maart 2009 - 13:43

    Gees Berkhof:

    hoi maaike, wat al een mooi verhaal. fijn dat alles goed is en veel succes daar in malta. lieve groetjes gees

  • 29 Maart 2009 - 21:03

    Carina:

    hej meid nou goed te horen dat je fijne reis hebt gehad en dat alles verder ok is!

    ik zal je berichtjes blijven lezen!

    veel plezier daaro!

    liefs carina

  • 30 Maart 2009 - 09:13

    Jeannette:

    he

  • 01 April 2009 - 21:51

    Jan-Roel:

    Hey, leuke pica's & story's

    Hou de boel wel ff in de gaten vanaf hier! :D

    GR JR

  • 12 April 2009 - 15:43

    Ger En Willy Hidding:

    Hallo Maaike,
    Vanmiddag- 1e paasdag - belde ik met je moeder, die heeft mij dit adres gegegeven en nu probeer ik een berichtje naar je te sturen.
    In eerst instantie wilde ik je postadres weten- ook voor Annemieke- om je met je verjaardag een kaart te sturen. Maar zo kan het ook. Groeten van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Sliema

Maaike

Actief sinds 08 Maart 2009
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 10080

Voorgaande reizen:

27 Maart 2009 - 22 Mei 2009

Malta

Landen bezocht: