Van armoe naar rijkdom... - Reisverslag uit Sliema, Malta van Maaike H. - WaarBenJij.nu Van armoe naar rijkdom... - Reisverslag uit Sliema, Malta van Maaike H. - WaarBenJij.nu

Van armoe naar rijkdom...

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

18 Mei 2009 | Malta, Sliema

Hi Dear,

Zoals jullie wel weten probeer ik elke zondag te posten, dit maal is dat niet meer gelukt. Ben hele dag weg geweest evenals vandaag (Maandag). Dus vandaar maar eventjes nu een update.

Maandag heb ik lekker uitgeslapen, wat boodschappen en gedaan en moest ik van 4 tot 9 werken. Danielle was min of meer ziek naar huis gegaan. Ze was heel erg verkouden en had om 5u pas een klant en die kon ik ook wel doen als ik een uur eerder begon. Kon ik ook een uur eerder vrij krijgen. Wat op zich niet zo heel erg was want dan kon ik tenminste fatsoenlijk avond eten om 9u.

Dinsdag zijn we naar school geweest en hadden we alweer een andere leraar. Voor de pauze hebben we leuk les gehad en na de pauze was het nog leuker. We zijn op het terras gaan zitten en hebben daar nog een of twee opdrachten gehad en de rest van de tijd gekletst, Maltese woorden geleerd.
Dinsdag middag ben ik naar Paceville beach geweest samen met Jannet en Herjanne. In 2,5uur zijn we alle drie heerlijk verbrand en hebben we ons thuis dan ook mega ingesmeerd met bodylotion en nog een keer en nog een keer en nog een keer en nog een keer.

Woensdag ben ik aan het werk geweest van 10 tot 6. Was wel gezellig maar niet bijzonder.
Donderdag ben ik ook aan het werk geweest en moest ik van 9 tot 5 in plaats van 2 tot 10. Stuk beter qua werktijden. Om 9u waren er 3 Ierse meiden die een halve dag arrangement hadden en nou ja we waren met 2,5u al klaar met ze. (De een is klaar, hup naar de volgende behandeling. Kan de andere de salon in).
’S Avonds zijn Malu, Daniëlle, Micha (een vriend van Daniëlle) en kwamen we Jimmy en Luc tegen. Daar hebben we de hele avond dan ook mee gefeest. We zijn voornamelijk in Hugo’s geweest. We waren hier (gelukkig niet de enige) maar wel een van de weinigen die er bescheiden bij liepen. We hebben foto’s en filmpje gemaakt van de sletjes van Hugo’s (om het maar even zo te noemen). Dit was gewoon indrukwekkend om te zien zoals ze zich gedroegen. Niet in woorden te omschrijven.

Vrijdag wouden we graag naar Golden bay, maar toen we wakker werden gemaakt om 10uur door de schoonmakers, bleek het te ontweren en te regenen dus zijn we niet heen gegaan. Achteraf gezien hadden we dat beter wel kunnen doen want de rest van de dag was het best goed weer.
We hebben in plaats van Golden bay maar eventjes geshopt in Sliema. Ook niet heeel verkeerd.

Zaterdag moest ik weer aan t werk en dit was mijn allerlaatste dagje. Ik had er niet super veel zin in omdat er geen mensen gepland stonden. Aangekomen om 10u stond ik voor een dichte deur en kwam ik Christina tegen. Die zat wat te vertellen over dat ze de kapper ging bellen dat haar haar gedroogt en gestijled moest worden die middag. En dat een vriendin van haar die dag ervoor haar benen heeft geharst. (ja lekker gedetailleerd weer). Toen we naar binnen konden, kreeg ik te horen dat ik twee presso therapie had en dat ik dat klaar moest zetten. Dus ik dat doen, maar omdat ik dat maar 1x eerder had gedaan samen met Christina en toen al alles klaar stond wist ik niet precies hoe en wat dus ging ik aan haar vragen. Zegt ze me dat het afgezegd is net.. dus kon ik alles weer opruimen. Toen zat ze al in haar string op een behandelstoel met een pincet de overgebleven haartjes te epileren. Ik ben maar naar Lydia gegaan en heb bij de receptie gezeten. Om half 12 kwam Dorsaf en vroeg ons waar Christina was. Ja die is al vanaf kwart over 10 haar benen aan het epileren. Die waren gisteren geharst, alleen niet helemaal goed. Om 12u wou Lydia even bij Sakura (boven ons) een chicken wrap halen als lunch, dus ging ze naar Christina toe zodat ze naar receptie zou komen. Geen reactie. Dus Lydia maar gewoon naar boven toe en ik even de boel in de gaten gehouden. Een half uurtje later, telefoon voor Christina dus ik Christina op gezocht stond ze onder de douche (gewoon onder werktijd) en moest ik zeggen dat ze ‘busy’ was, ik kon mijn lach bijna niet meer inhouden. Rond 1u half 2 was er iemand voor haar en bracht Lydia haar naar Christina toe. Bleek dat de hairdresser te zijn en die kwam dus eventjes haar haren doen (onder werktijd). Dus toen kon ik de lol helemaal niet meer op. ’S Middags heb ik nog een gezichtsbehandeling gegeven bij een mevrouw uit Almere. Was wel even gezellig en daarna was ik klaar, kon ik mijn tijd (tot ik naar huis mocht) en heb ik afscheid genomen van Lydia.
’S Avonds zijn Daniëlle, Micha, Malu en ik naar Level 22 geweest. Onderweg kwamen we isebrand, Niels, Paul en nog een paar anderen tegen gekomen en zijn ook mee geweest naar level 22 toe. Level 22 is een club voor rijke mensen, en hoort (als ik het goed heb) bij het Hilton. Hier moesten we natuurlijk een kijkje nemen en echt wat een luxe… Het is wel een heel andere manier van uitgaan. Je geeft veel geld uit, zit op je luie reet in echt mega luxe stoelen en muziek staat op chill-stand. De moeite waard om een drankje te drinken en vervolgens naar een andere club te gaan. Wat we dan ook gedaan hebben. We zijn naar Plush geweest en daarna naar Native. Was weer een gezellige avond en lag dan om 5u in mijn bed.

Om kwart voor 9 ging de deur van onze slaapkamer open stond Jannet daar, Daniëlle en ik lagen allebei nog rustig te slapen en werden eventjes goed wakker geschud, want ze vertelde ons dat Malu in het ziekenhuis lag, en had gehoord dat dat vanacht gebeurd was. Wat niet zo bleek te zijn maar de ochtend wel. Malu is in de bus naar werk gevallen en een beetje raar allemaal en is naar het ziekenhuis gegaan omdat ze nogal pijn had. Gelukkig bleek ze alleen een blauwe plek te hebben op haar heup/kont. En was de schrik even groot toen alles gebeurde. Malu heeft 2,5u in het ziekenhuis zitten wachten en het laatste half uurtje waren Jannet, Herjanne en ik ook bij haar.

’S Middags zijn Jannet, Herjanne en ik naar Golden bay geweest, en hebben we weer een poging gedaan om bruin te worden, maar helaas weer geen kleurverschil te zien..

’S avonds zijn we met zijn allen en Elena (de rus die bij ons inwoont, waar we min of meer vrede mee hebben gesloten, die toch heel aardig bleek te zijn) uit eten geweest bij Paparazzi. Was wederom weer lekker.

Vandaag ben ik even met Danielle bij ons werk langs geweest odmat we wisten dat Tony daar zou zijn, en dat we hem even wouden bedanken voor de fijne tijd die we heir gehad hebben. Daarna zijn we door gegaan naar het stage bedrijf van Malu, Jannet en Herjannne. Bleken we bij elkar in de bus te zitten. Bij hun stage bedrijf (5 sterren) hebben we op de ligbedjes aan het zwembad gelegen in de warme zon en hebben we daar ons de hele middag vermaakt. Op sommige foto’s lijk ik heel erg verbrand, maar dat is niet het geval hoor!

Morgen gaan we naar school toe, ons laatste dagje daar en we hebben als goed is zelfde leraar als vorige week en dan gaan we na de pauze naar een barretje toe een afscheidsborrel drinken.
Daarna zoeken we het strand weer op (als het weer het tenminste toelaat, wat waarschijnlijk wel het geval is :P).

Voor de rest weten we het nog niet precies. Het is wel raar dat de laatste week is aangebroken. Alles is heletijd, dit is de laatste keer. Volgende week zijn we weer in Nederland, doen we dit doen we dat… Elke dag is de prullenbak nu overvol en staan er 3 zakken naast (i.p.v. 0). (hoe zou dat toch komen :P)

Foto’s en filmpjes probeer ik zo snel mogelijk te uploaden op http://picasaweb.google.com/maaikehoekstra

En dan voor nu; Ciao Ciao, See You!

  • 19 Mei 2009 - 07:49

    Rianne:

    geniet van je laatste week, want volgende week bij je weer lekker bij ons;) haha

    (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Sliema

Maaike

Actief sinds 08 Maart 2009
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 10050

Voorgaande reizen:

27 Maart 2009 - 22 Mei 2009

Malta

Landen bezocht: