Gezelligheid kent geen tijd... - Reisverslag uit Valletta, Malta van Maaike H. - WaarBenJij.nu Gezelligheid kent geen tijd... - Reisverslag uit Valletta, Malta van Maaike H. - WaarBenJij.nu

Gezelligheid kent geen tijd...

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

10 Mei 2009 | Malta, Valletta

Dear all,

You know I’m here for learning English, and you even know (From the blogs earlier) we’re talking Dutch in the class so here I try again a start in English. The lesson we got this week was much better as all lessons we had before. And that’s really nice, coz now I’m going to talk English some better :P

Ajajaja, Het zal allemaal wel.
Hoe gaat het daar in het wat heb ik nu gehoord, zonnige Nederlandje?
Hier op Malta gaat het goed, de zomer is van start gegaan en we hebben alleen nog maar mooi weer en warme dagen gehad hier. En ik kan je vertellen dat is niet leuk hoor als je beseft dat je daar maar 2 week van mag en kan genieten omdat je daarna alweer terug moet naar Nederland. Maar niet te min genieten we er wel zoveel mogelijk van.

Maandag moest ik om 5uur beginnen met werken, en dat is best wel een rottijd. Ik kon dus overdag wel wat doen, maar niet te ver weg en niet te laat omdat ik dat klokje in de gaten moest houden.
Mama, papa , Ada en Henk wouden naar Vittoriosa [i](een van de drie steden die met de tweede wereldoorlog zwaar verwoest zijn, maar waar toch nog heel wat gebouwen bewaard zijn gebleven)[/i]. We zijn in dit stadje een gerechtsgebouw ingegaan en hebben daar rond gekeken. Dit was een gerechtsgebouw van hoe het vroeger ging. Je kunt het niet vergelijken met de rechtbank want vroeger werd je voorgeleid bij de dominee en moest je dus in het gerechtsgebouw in de gevangenis zitten tot dat het recht ging spreken. We hebben dan ook weer gevangenissen gezien, grote en kleine, 3 persoons en 1 persoons (zelfs zonder bed, lees houten bank). Ook kon je goed zien waar de ruimtes van de gevangenen waren, de overige delen van het gebouw waren namelijk super luxe. Natijd zijn we verder gelopen en hebben we geluncht en zijn we verder gelopen. Toen het bijna begon te regenen zijn we weer richting de bus gegaan in de hoop dat we daar droog zouden aankomen, maar het regende al een beetje.

Ada en Henk zijn nog even Valletta in gegaan en papa mama en ik zijn terug gegaan naar Sliema.
Kon ik nog even wat eten klaar maken en me klaarmaken voor werk.

Dinsdag ben ik naar school geweest en in tegenstelling tot de andere lessen was dit een goede. We hadden Jannet al een poosje niet gesproken en zagen haar daar weer en toen wouden we natuurlijk weten hoe haar week was, maar de lerares begon al: English. We hebben dan ook voornamelijk Engels gekletst en daar hebben we zowaar nog het een en ander van geleerd. ’s Middags was ik vrij en heb ik even boodschappen gedaan, de was en nog eventjes aan het strand gelegen, om vervolgens met mijn ouders, Ada en Henk uit eten te gaan, ons laatste avondje samen op Malta.

Woensdag zijn ze om 6u ’s ochtends vertrokken uit hun hotel (dus ik had al een dag eerder afscheid genomen). Woensdag was dan ook wel een rare dag. Ik werd wakker om half 9 en dacht ze zitten in het vliegtuig. Toen ik op mijn werk kwam om 10u dacht ik oh ze zitten nu ongeveer boven Frankrijk. En toen later nog ze zijn geland. Stiekem wou ik ook wel even met hun mee, ik had/heb toch zo goed als alles al gedaan wat ik wou doen, en voor stage hoeft het ook niet meer perse. Maar goed, dat kan niet en dat was/is maar goed ook. Vanaf woensdag is het weer hier namelijk super.

Donderdag heb ik wederom gewerkt van 2 tot 10. En heb ik ditmaal bij Dorsaf mee gekeken bij een class (help hoe noem je dat in het Nederlands) Het was in ieder geval een Tae-bo gymnastiek les. Was wel leuk om te zien hoe Dorsaf les geeft.

Vrijdag waren we vrij (A) en hadden we (Herjanne, Daniëlle, Anyka, Isebrand en ik) om te gaan duiken. We hadden besloten om in Gozo te gaan duiken want daar kon je volgens Jannet heel mooi duiken en zat ook een goede duikschool (niet geheel onbelangrijk). Dus wij ons nest uit, in de bus, op de boot richting Gozo. Waren we een half uur te vroeg en hebben we daar een beetje relaxed. Vervolgens zijn we opgehaald en naar de duikschool gebracht in Marsalforn. Onderweg kregen we al te horen dat we begeleid zouden worden door een man uit Nederland en een vrouw uit Hamburg, en die Maltezer (super aardige man) noemde haar een hamburger :P.

Toen we onze papieren ingevuld hadden en ons pakken aan mochten doen begon het getier. Iedereen behalve ik had zijn of haar pak in no time aan, maar Maaike die had natuurlijk weer hulp nodig, en ze vonden dat ik wel wat meer zelf mocht doen… (ik had het al vrij snel opgegeven omdat ik gewoon al wist dat ik dat pak niet zou aankrijgen). Dus Fred en Aika aan mij sjorren en doen om dat pak aan te krijgen, ben ik 10x de lucht ingevlogen omdat dat pak niet over mijn kuiten heen wou.. (zie filmpje trouwens). Vervolgens kwamen ze tot de conclusie dat ik toch maar een pak groter aan moest en begon dat hele gebeuren weer op nieuw. Weer kreeg ik de broekspijpen niet over mijn kuiten heen (zo dik heb ik ze nog niet eens) en na veel gesjor, vaak in de lucht te hebben gebalanceerd had ik het pak aan en ik voelde me zowaar 10 centimeter kleiner. Dat pak zat namelijk niet goed, bij de kuiten strak. Het kruis veel te laag en mijn schouders werden omlaag getrokken. Dus pak uit en een maat groter aan. Wat ga je je dan dik voelen zeg….. Gelukkig ging dat een stuk makkelijker en was ik uiteindelijk met dat pak net zo snel als de anderen met hun eerste pak.

Nog eventjes snel flippers, een bril en soort van jasje uitgezocht en zijn we naar de waterkant gegaan. Daar hebben we de nodige uitleg gehad, zijn we bepakt en bezakt en mochten we het water in. Het is wel apart om onder water te gaan en gewoon te kunnen ademen. Maar daar wen je ook heel snel aan. Het duiken was echt super om te doen, ben een paar keertjes in paniek geweest. De eerste keer omdat ik 5 meter diep zat, water in mijn bril had en dacht dat als ik mijn bril van mijn gezicht zou trekken dat er dan alleen maar water in zat, maar je kunt zowaar onder water je bril legen. 1x omdat ik mijn flipper verloor (ja dat heb ik weer). En op zich was dat best wel komisch want ik zwom vlak bij Aika en die zag dat en schoot me te hulp. Ze ging bij mij de flipper aan doen, wel moest ik daarvoor stil staan. (en dat gaat niet zo makkelijk met al dat water om je heen).

Ook heb ik nog een zeester gezien van een 30 tot 50 centimeter groot. Echt super gaaf om te zien, en nog een ander visachtig dier waarvan ik de naam niet meer precies weet. En natuurlijk nog heel veel andere vissen, koraal, zand en wat je allemaal nog meer kunt zien onder water.

Na het duiken hebben we nog eventjes nagenoten van Gozo op een strandje ook in Marsalforn. En vervolgens hebben we de boot terug genomen en zijn we uit eten geweest.

Zaterdag moest ik werken van 10 tot 7 en mocht ik daarna eten koken, omkleden en op verjaardag.
We hadden verjaardag van een Maltese collega en dus geen idee wat we ervan moesten verwachten. We waren uitgenodigd in Qube, een discotheek in Paceville en hebben ons laten vertellen dat we een jurkje aan moesten doen. (Vrouwen dragen hier heel veel jurkjes en rokjes tijdens het uitgaan. In Nederland is dat veel minder). Dus dat hebben we maar even gedaan om bij die verjaardag niet helemaal uit toom te vallen. We hebben echt een super leuke avond gehad en er zijn ook best wat foto’s gemaakt, maar die moet ik allemaal nog krijgen en kan ik dus later pas op internet zetten.

Zondag was het brakdag. Toen ik thuis kwam van stappen vertelde de receptionist me dat de dokter om half 9/9u zou komen. Malu was heel erg verkouden en had er koorts bij waardoor ze niet kon werken, en dat betekend hier dat een dokter ingelicht moet worden om te constateren dat je echt ziek bent en niet van de drank. Dus ik tegen Malu gezegd en erbij gezegd als je wil dat ik erbij ben maak je me maar wakker. (ik was als enige vrij vandaag). Dus Malu stond om 8u bij mij in de kamer dat de dokter er was, maar het bleek alleen de receptionist te zijn met de mededeling dat er nog geen dokter gebeld was (die man die ‘s nachts de receptie doet, voert ook werkelijk waar niks uit). En kreeg ze te horen dat dokter om half 10 zou komen dus ik ben weer verder gaan slapen. Om 10u eruit gegaan en nog steeds geen dokter. Op gegeven moment ben ik bij receptie wezen vragen en bleek dat er een spoedgeval tussendoor kwam en dat dokter op ambulance wachtte en dan zou komen. Gelukkig was dat ook het geval. Gelukkig ging het vandaag alweer wat beter met Malu!
’S Middags ben ik naar het water geweest. (strand kan ik het niet noemen hier). Er was hier dit weekend speedboot wedstrijden (lijkt wel op F1 alleen dan met speedboten). Was wel leuk om eventjes te zien, maar vond het vooral mooi om te zien dat alle jachten aangemeerd lagen in de bay. En dan niet netjes op een rij maar gewoon midden in.
Hiermee heb ik me dan ook 3uurtjes vermaakt in me bikini op een handdoekje. (Nee ik ben weer niks bruiner geworden).

Afgelopen week heb ik ook nog een aantal verjaardagskaartjes ontvangen, ze waren niet allemaal op tijd maar toch super bedankt :D

Voor volgende week heb ik nog niet veel in de planning staan, behalve dat ik naar school en naar stage moet. Het is de ene laatste week en ik heb alles gedaan wat ik wilde doen hier. Dus het enige wat ik nog moet doen is proberen te genieten. En dat gaat vast nog wel even lukken de laatste twee weken.

Foto’s en filmpjes probeer ik zo snel mogelijk te uploaden op http://picasaweb.google.com/maaikehoektra

En dan voor nu; Ciao Ciao, See You!

  • 11 Mei 2009 - 19:53

    Ruud:

    Hoooooooooooooi!

    Nou weer een lang maar leuk verhaal!

    Tof dat duiken! is ook wel wat voor mij :D

    Haha ja jullie moeten nog maar twee weken. Wat je moet doen is een afscheidsfeest natuurlijk :P dus genoeg te doen.

    Nou succes deze week en tot volgende week alvast!

    Ruud

  • 16 Mei 2009 - 13:21

    Annemieke & Erwin:

    Hoi Maaike ,
    Kwam vanmiddag beneden lag er een kaartje van je , leuk hoor. Is het lekker warm weer daar , neem het mee hier naar toe ,als je binnen kort weer komt , het is hier nu niks.
    Ben je bijna klaar met de opleiding ,wat ga je daarna doen ?
    Nu vermaak je daar nog even en geniet van de zon ,en al vast een goede terug reis.
    Vind het leuk om verhalen te lezen.

    Groetjes.

  • 17 Mei 2009 - 08:35

    Judith Fledderus:

    Nog maar 5 dagen? Jeeetje, wat is dat snel gegaan he?! Ik wens je nog heel veel plezier en geniet er vooral van! We zien elkaar snel.

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Valletta

Maaike

Actief sinds 08 Maart 2009
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 10050

Voorgaande reizen:

27 Maart 2009 - 22 Mei 2009

Malta

Landen bezocht: