I’m from Holland, nee dat meen je niet?! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Maaike H. - WaarBenJij.nu I’m from Holland, nee dat meen je niet?! - Reisverslag uit Sliema, Malta van Maaike H. - WaarBenJij.nu

I’m from Holland, nee dat meen je niet?!

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

05 April 2009 | Malta, Sliema

Maandag avond zijn Daniëlle, Malu en ik naar Paceville geweest om te stappen. Dus wij vol goede moet ons omgekleed, opgetut om vervolgens in de regen :( naar paceville te lopen. (kwartier) Daar aangekomen als eerste een jazzclub opgezocht =D. En neeeeeeh ik maak geen grapje hahaha. Van school uit was er wat georganiseerd en dat was in een jazzclub en dan had je een gratis drankje (Hollanders *-)) En omdat we nog niemand kenden hier, maak je ook veel sneller kennis met die mensen waarmee je studeert… Na ons bonnetje voor een gratis drankje hebben we een kwartier aan de bar gehangen voordat we eindelijk onze witte droge wijn, want zoet en rose hadden ze niet. En hebben we een plekje opgezocht om even dat glas te nuttigen. Gelijk erna toch maar naar een andere kroeg gegaan want we vonden het alle 3 niet veel aan. De volgende was een club/discotheek wat ons overdag wel al aansprak. Dus daarbinnen een kijkje genomen en daar hebben we eigenlijk de hele avond gehangen. Het eerste wat ons opviel: de vrouwen hier lopen zacht gezegd met weinig kleding rond.. En dan staan ze ook nog eens hitsig tegen elkaar aan te rijgen of tegen de muur. Komen wij aan met ons beschaafde lange broek (want zo warm is het immers nou ook weer niet, en shirtje die mooi van lengte is). Niet dat we ons buiten boord voelden hoor, we kregen aandacht genoeg. Iedereen vroeg waar we vandaan kwamen en wij idem aan hun. Je hebt hier afrikanen, duitsers, engelsen, Argentijnen, philepijnen, chinezen, russen, itanianen en ja ook nog Maltesers!
En dan heb ik het niet over de bruine snoepjes die in de winkel liggen.
Nadat we onze eerste cocktailavond achter de rug hadden (wijn is hier 3,50 en tequilla sunrise 3,00)
Zijn we om half 4 in ons bed beland.

De volgende dag was public holiday, vakantie en daar moesten we dan ook van genieten. Half 1 wakker (jaaaa uitslapen(A)), wat gegeten, gesport (doen we hier ook nog) en vervolgens jaaaaa daarom ben ik hier ook hoor :P naar het strand op de rotsen liggen bruinbakken in de zon aan de zee.
Heerrlijk!!

Woensdag was onze eerste stagedag. Danielle en ik dus naar Preluna toe gelopen, terwijl we geen idee hadden wat ons te wachten stond. Achteraf was dat dus 2 stoelen, een heet- & koudwater apparaat en Christina, Tony en Charmaine. Als eerste mochten we eventjes rondkijken op onze stageplek.. Daar zagen we hoe mega groot ons zwembad was, hoe bijzonder de sauna’s zijn, zulke heb ik nog noooit gezien. Dat ze een staande zonnebank hadden. En nog 2 sauna’s. Vervolgens zijn we naar een andere gedeelte gegaan en hebben we de salon bekeken. De eerste, een tijdelijke salon. Maximaal 3 bij 3. En dan volledig ingericht! Dat was dus behoorlijk krap.
De andere 2 salons liggen nagenoeg aan elkaar, gescheiden met een wandje waar je zo door heen kunt lopen. Geen ramen, donkere kamers, met daarin een behandelstoel, krukje, kast en aanrecht gedrukt en 1 douche (voor alle 3 salons). Deze 2 salons zijn niet in gebruik vanwege lekkage van boven. “Repareren we binnenkort wel een keer”…

Voor de rest hebben ze ons heel veel uitgelegd, en mochten we om 2u naar huis.
De volgende dag spraken we ook Tony weer, en elke keer als we hem zagen/spraken zei hij dat we vooral rustig aan moesten doen, relax, en als je wat nodig had of iets niet wist, dat we gewoon moesten vragen en als w dag wouden ruilen dat dat gewoon kon… ’s middags waren we vrij, en hebben we lkkr bij de McDonalds gezeten met een milkshake en gratis internetten. (lees: met zn allen laptopje op tafel op het terras, gratis aan het internetten met het uitzicht op de bay St. Julians.)

Vrijdag zijn hebben we wederom stage gehad en weer ietsje meer gedaan, danielle en ik mochten bij elkaar de manicure doen. Na stage zijn we lekker gaan bakken op het strand en nog eventjes gaan winkelen. ’S Avonds zijn we wezen stappen in verschillende barretjes/clubs, en het was zeer gezellig…

Zaterdag zou het hier slechter weer worden als in Nederland :| 17 graden hadden ze het over, maar gelukkig was dat niet het geval en scheen de zon vol op. ’S Avonds zijn we verhuisd naar appartement 14. Dit is vanwege werkzaamheden in de oneven kant van het gebouw. Ook is er iemand bij ons in gekomen, dit vinden we allemaal niet zo leuk, gezien we het appartement allemaal al een week met ons 5en deelden en nu er dus nog een vreemde Rus bij komt…

Nou voor nu houd ik er weer eventjes mee op, maandag om 10u begint het ‘harde’ werken echt en gaan we hele dagen maken. Ook zal ik vanaf dan amper meer met Danielle samen werken omdat we allebei heel verschillende dagen hebben.

Talk to you soon!!!

Foto’s probeer ik zo snel mogelijk up te loaden en kun je dan tevens vinden op: http://picasaweb.google.com/maaikehoektra

• 05 April 2009 - 09:25

Willem:

Hee, Maaik!
    Leuk om weer wat van je te horen!
    Wat een verhaal zeg ;)
    Tot nu toe is het nog niet egt zwaar volgens mij ofwel :P Beetje chillen enz... Succes maandag en drest van de week!
    Tot horens!
    Groetjes, Willem

• 05 April 2009 - 10:50

Ruud:

Nou "hard werken" hoor pff haha

ben benieuwd hoe die volle dagen eruit zouden moeten komen te zien haha.

Groetjes Ruud

• 06 April 2009 - 19:39

Zwaan:

Zou haast jaloers op je worden, maar ga er vanuit dat je nog heel, heel hard aan de slag moet. Hou ons op de hoogte.
    Gr.Zwaan,Eric en kids

• 06 April 2009 - 20:32

Chantal:

hee lieve maaike
    zo te lezen heb je het goed daar,..:P super man best wel relax,... heb toch wel spijt dat ik daar ook niet zit,.. voor shiatsu had je echt niet hoeven blijven,.. bijna hele klas is gezakt op een paar na,.. haha dus als je terug komt kunnen we alsnog samen,.. nou veel plezier eerst weer,.. ik ga eerst maar eens slapen,.. truste dikke kus,. chantal

• 08 April 2009 - 08:52

Renate:

dus malta al onveilig gemaakt.
    deze week al iets meer aan het werk???heel veel plezier nog

liefs

• 13 April 2009 - 07:32

Anniek:

Nou, tot nu toe klinkt het allemaal wel relaxed haha. "Doe vooral rustig aan", dat is geen moeilijke opdracht. Wel balen dat die salons wat minder zijn. Ben je al een beetje bruin aan het worden?
    Ga nu je laatste verhaaltje lezen :)!