Valletta & Blue Grotto - Reisverslag uit Valletta, Malta van Maaike H. - WaarBenJij.nu Valletta & Blue Grotto - Reisverslag uit Valletta, Malta van Maaike H. - WaarBenJij.nu

Valletta & Blue Grotto

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

26 April 2009 | Malta, Valletta

Hier weer een blogje van mij om jullie te laten weten wat ik toch allemaal wel niet beleef :P
Deze week was een wat rustiger weekje dus heb ik ook een minder lang blogje als normaal :) Maar evengoed.

Maandag ben ik wezen werken evenals dinsdag. Alleen ben ik dinsdag voor ik naar het werk ging eerst naar school geweest. Woensdag avond heb ik ook weer gewerkt. Hier heb ik eigenlijks niet echt iets bijzonders over te vertellen. Ik heb behandelingen gedaan en ging allemaal goed. Ik kan wel vertellen dat ik nog een klant blij heb gemaakt met een hard klei masker. Deze had ze op het gezicht gehad omdat dat bij die behandeling hoorde en had ik er heel af gekregen. Wou ze graag aan haar kinderen laten lezen.
Wat ik ook nog te weten ben gekomen, weer een stukje Maltese cultuur: Parfum word hier niet op de polsen, achter de oren of op het decolleté gespoten maar op de kuiten. Ja je leest het goed. Ze spuiten parfum op de kuiten omdat geur stijgt, zo houd je langer de geur bij je *-)

Donderdag heb ik eveneens stage gelopen van 2 tot 10. Eerst ’s ochtends lekker gesport en toen naar het werk toe. Donderdag avond zijn Malu, Herjanne en ik naar Paceville gegaan om daar weer eventjes lekker te stappen. Ditmaal niet met zn 3en maar met Tom en Michael. Later kwamen we nog 2 andere Nederlanders tegen waardoor we toch met een klein clubje ons hebben vermaakt in een wat grotere club…
Vrijdag hadden we in de planning staan om naar Dingli Cliffs te gaan, maar toen we wakker werden, werden we ook al gestoord door de schoonmakers waardoor we ons niet meteen klaar konden maken. Toen we in Valletta aankwamen om over te stappen naar Dingli stonden we daar te wachten te wachten en te wachten maar er kwam geen bus dus toen zijn we maar Valletta ingegaan om even lekker te shoppen. En dat was heerlijk, zonnetje erbij lekker lunchen op een terrasje om vervolgens in Sliema ’s avonds pizza te gaan eten. Ook vrijdag zijn we weer naar Paceville geweest, ditmaal was het minder leuk als anders :( en zijn we dus ook niet zo heel lang gebleven.

Zaterdag ben ik eventjes Sliema ingeweest en heb ik nog eventjes in de zon gelegen. Niet echt veel bijzonders dus.
Zondag zijn we met zn allen vroeg op gestaan, Malu en Danielle moesten werken en Herjanne Jannet en ik hebben wederom een poging gedaan om naar Dingli cliffs te gaan. Helaas was er behoorlijk wat wind waardoor het best wel gevaarlijk kan zijn op de cliffs en stonden we weeerr in Valletta op de bus te wachten (die 1x in het uur komt en wij elke keer 5 minuten later in Valleta aankomen) en hebben we besloten om naar Blue Grotto te gaan. Helaas hier ook konden we niet de grot in met de bootjes door dat er zoveel wind stond, maar we hebben ons daar wel vermaakt. Het was/is een mooi stukje rotsgebied aan het water en met de wind levert dat natuurlijk een spectaculair uitzicht. Hier heb ik dan ook wel weer wat foto’s van gemaakt en geupload op de site: http://picasaweb.google.com/maaikehoekstra.

Sahha en een dikke Knuffel

PS. Ik heb de eerst kaartjes per post ontvangen, super bedankt daarvoor :D

  • 26 April 2009 - 20:10

    Gees Berkhof:

    hoi maaike.wat weer een gezellig verhaal. ik geniet er altijd van als ik het lees. heb ook wel zin om een kijkje te nemen op malta. wie weet komt het er eens van. groetjes van ons allen. doei gees

  • 26 April 2009 - 20:15

    Anniek:

    Hai lieverd.! Leuk, die bussen daar ;). Ben gister naar de kroeg geweest. Voor het eerst weer. Miste je wel hoor :)! Geniet er nog maar van.. want het gaat zo snel allemaal! Kijk uit naar je volgende verhaaltje.

    Kuss Anniek

  • 27 April 2009 - 07:28

    Willem:

    Hee Maaik!
    Leuk om weer wat van je te horen, je houdt ons goed op de hoogte :)
    Duz voortaan spuit jij je parfum ook 8ter je kuiten:P?
    Groetjes!

  • 28 April 2009 - 19:59

    Ada:

    Dag maaike
    Wij komen er aan,We zitten met ze vieren op de bank in Rijswijk.
    Het was een hele invasie, met jouw ouwe lui,2 volle koffers, en dat voor 7 dagen, maar zegt Gees er zitten chips,en hagelslag,en nog veel meer voor Maaike. Ha ha geloof je het.
    groetjes en tot morgen

  • 28 April 2009 - 21:02

    Jan:

    Hey Maaike! Geniet er nog van daar, voordat je het weet zit je weer in het natte Nederland...

  • 30 April 2009 - 16:06

    Ger En Willy:

    Hallo Maaike,
    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag,wel leuk met je familie erbij. \vandaag Koninginnedag, prachtig weer, maar is in Apeldoorn in een drama geeindigd. Een gek is met een auto door de afzetting gereden met als resultaat 4 doden en 13 gewonden. De feesten zijn meteen afgelast. Het zou misschien om een aanslag kunnen gaan.
    Ik wilde dit toch even doormailen zijn jullie ook op de hoogte,
    Maaike maak er morgen toch een fijne dag van en nog een goede tijd daar verder.
    Groeten van Ger en Willy

  • 30 April 2009 - 20:28

    Maaikehoekstra:

    van Ans N.
    hay Maaike!
    Van harte proficiat,metje verjaardag!Maak er maar een mooie dag van, ver van huis en zonder familie en vrienden!Hou je taaien geniet ervan!

  • 01 Mei 2009 - 08:36

    Annemieke & Erwin:

    Hoi Maaike , 1 Mei 2009

    Gefeliciteerd met je 21e Verjaardag.
    Feliciteer je ook je Ouders ?
    Maak er een Fijne dag met je Familie en Vrienden daar.
    En succes nog met je stage en het genieten daar.

    Doe je de Groeten aan mijn Ooms en Tantes.

    Groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Valletta

Maaike

Actief sinds 08 Maart 2009
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 10050

Voorgaande reizen:

27 Maart 2009 - 22 Mei 2009

Malta

Landen bezocht: