01.05'09 @ Jail Citadel Gozo - Reisverslag uit Valletta, Malta van Maaike H. - WaarBenJij.nu 01.05'09 @ Jail Citadel Gozo - Reisverslag uit Valletta, Malta van Maaike H. - WaarBenJij.nu

01.05'09 @ Jail Citadel Gozo

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

04 Mei 2009 | Malta, Valletta

Hello everybody, here again a blog from me. Specially I’d like to Thank you all for the notes you’ve send to me for my birthday :D. Nu maar eerst eventjes wat ik voor die tijd allemaal nog beleefd heb :).

Maandag ben ik weer aan het werk geweest, ditmaal moest ik van 10 tot 6 en was er niet heel veel te doen. Gelukkig had ik dan nog wel 2 rugmassages bij een meisje van 16 en een jongen van 18 allebei uit Groningen. Wat is de wereld toch soms klein. Later had ik nog een G5 sessie bij een Maltese mevrouw. Een G5 sessie is een beenbehandeling tegen cellulitis en duurt een half uur. Niet zo heel moeilijk.

Dinsdag ben ik naar school geweest en hebben we weer Engelse les gehad. Helaas weer van Joe. Joe is niet zo heel goed in les geven, althans we krijgen les, we praten Nederlands (omdat er in de klas alleen maar Nederlanders zitten) en daar verstaat Joe natuurlijk niks van. Af en toe zegt hij dan ook yes of ok als hij het goed vind en dan liggen wij natuurlijk dubbel omdat hij geen idee heeft waar het over gaat. We hebben ook nuttigere dingen gedaan. Onze eerste opdracht was een puzzel. Je krijgt 3 woorden over een beroep en dan moet jij raden welk beroep dat is, in het Engels natuurlijk. De andere opdrachten erna waren dan ook iets zinvoller als de eerste. We hebben namelijk wel dingen geleerd over voedsel. Daar heb je wat aan als je in een restaurant zit of als je zelf moet koken.. Op zich wel handig.
Na schooltijd moesten wij (Daniëlle, Jannet, Herjanne en ik) bij Glennys op kantoor komen. We hadden geen idee wat er was en waren dan ook best een klein beetje nerveus. Glennys is bij ons alleen nog maar koud overgekomen, we mogen niks van haar, dus laat staan dat we naar haar kantoor moeten komen voor ja wat eigenlijk…
Nou gelukkig viel het mee, er zat nog een andere vrouw, Maaike is haar naam heel toevallig. En Maaike komt van ROC Nijmegen. Ze is van plan om volgend jaar ook mensen naar Malta toe te zenden van de schoonheidsopleiding en is hier aan het rond kijken. Nu mochten wij dus eventjes met haar praten (in het Nederlands) zodat ze ook een beetje indruk kregen hoe wij het hier vonden. En daar zijn we natuurlijk heel eerlijk over geweest, ondanks dat glennys er naast zat.

Na school moest ik naar Stage toe. Er was weinig te doen, maar het was wel gezellig. Ik ben dan ook gebleven tot 10uur terwijl ik eigenlijk eerder weg mocht.. Maarja je moet er maar niet te veel aan wennen.

Woensdag was het heerlijk weer en was ik vrij. Mijn ouders kwamen ’s middags samen met mijn oom en tante, en ik had vrij gekregen om hun te verrassen. Daar waren ze dan ook wel erg blij mee omdat ze hierdoor maar een half uurtje in de bus hoefden te zitten in plaats van ander half uur. Toen ze ingecheckt hadden in het hotel zijn we naar ons appartement gegaan en heb ik deze aan hun laten zien. Ze hadden niet verwacht dat het zo groot zou zijn. Na die tijd zijn we uit eten geweest bij Raffael en het eten was erg lekker. Daarna ben ik gaan stappen met Malu en Daniëlle. He was erg gezellig en we waren om 4u thuis.

De volgende dag had ik om kwart over 9 met mijn ouders, oom en tante afgesproken om naar Valletta te gaan en had ik dus de wekker om 8u staan. Helaas was ik al om 7u wakker door de geweldige bouwvakkers die absoluut niet zacht kunnen doen hier. In Valletta hebben we voornamelijk gebouwen en het uitzicht bewonderd en zijn te zien op de foto’s. Valletta is de Capital City en heeft een aantal historische gebouwen. Toen we terug gingen hebben we het slechte nieuws van de aanslag op de koningin uit Nederland ontvangen.
’S Avonds zijn we uit eten geweest en daarna ben ik samen met Daniëlle, Malu gaan stappen. Jannet was er ook met de jongens (die deze week bij haar zijn). En natuurlijk kwamen nog heel veel andere bekenden tegen. We hadden een queensday party @ club Native en dit was echt zwaar gezellig. Ik lag dan ook om 4u in me nest en moest de volgende dag weer vroeg op. In club Native hebben ze nog eventjes omgeroepen dat Janine en ik jarig waren en daar waren we dan ook heel erg blij mee (dat niet veel mensen dat gehoord hadden:P) Maar dat mocht niet baten dat iedereen die ons kende ons toch ging feliciteren in de loop van de avond.

Toen ik thuis kwam was het huis heel leuk versierd (ThQxx girls) en ben ik lekker snel mijn bedje ingedoken. Vrijdag ben ik samen met Papa, Mama, Henk & Ada naar Gozo geweest. Een lange reis (voor Malta doen:P) want namelijk eerst een uur in de bus, vervolgens een half uur op de boot en dan nog eens een kwartier in de bus. Dat wil niet zeggen dat het niet gezellig was want in de bus op Gozo kwamen we een groepje hollanders tegen en die bleken van ROC Nijmegen te zijn. Daar hebben we dan ook eventjes flink mee gelachen.
Op gozo zijn we naar Victoria/Rabat geweest. Op zijn Europees heet te stad Victoria en op zijn Maltees Rabat. Hier hebben we wederom gebouwen bekeken en de natuur. Ook hebben we een gevangenis bekeken zodoende dat ik op mijn verjaardag in de gevangenis heb gezeten:P. Gozo is totaal anders als Malta zoals we ook al in het boekje hadden gelezen. Het is er ontzettend rustig.

’S Avonds toen we terug kwamen in Malta was ik dan ook helemaal kapot van de afgelopen week en dacht ik echt hoe moet ik vanavond gaan doorstaan… Ik heb wat gegeten, wat gelegen vooral helemaal niks gedaan, mij omgekleed en make-up bijgewerkt, mijn haar op gedaan in 10 minuten en was klaar. ’S Avonds zijn we naar Valletta gegaan (Herjanne, Malu, Daniëlle en ik) en ontmoeten we daar Kelly, Mirjam en Jimmy. Daar heb ik nog eventjes met papa gebelt waar ze zaten, maar ik kon er niet goed achterkomen (bij een soort Vrijheidsbeeld, maar waarstond die ook alweer). En evenals Jannet. Halverwege de avond kwam Isebrand ook nog eventjes een kijkje nemen. Het feest bestond uit muziek muziek muziek en een paar meter verderop elk half uur vuurwerk. Ze hadden hier een wedstrijd van gemaakt en elk half uur was er dan ook een ander bedrijf of land (dat weet ik niet precies) dat een show gaf. Ik probeer ook de filmpjes daarvan op internet te zetten.
Al met al ben ik dus knallend en op zn Maltees mijn 21e jaar ingegaan, niet iets om te vergeten!

Vervolgens thuis aangekomen bleven Herjanne en ik nog eventjes wat drinken voor dat we naar bed wouden en werd er op de deur geklopt. Dus wij op zn engels wie is daar? En nog een keer geklop. En omdat we dus niet kunnen zien we er aan de deur staat, en we geen zin hadden in de russen die beneden ons wonen hadden we maar gezegt als je niks zegt laten we je ook niet binnen. Zei Tom doe nou maar gewoon open. Best wel komisch dus ik deur open gedaan en stonden Tom en Michael daar met een verjaardagscadeautje en hebben we nog een 2uurtjes gekletst voordat we naar bed gingen.

De volgende dag mocht ik uitslapen, maar toen ik wakker werd moest ik ook meteen weer aan de bak. Ik had namelijk geen eten meer en moest dus naar de winkel. Ik had een hele berg was die gedaan moest worden en had om 1u afgesproken om naar Mdina te gaan. Uiteindelijk waren we er om 3 en hebben we de silent city eventjes bekeken. Erg bijzonder om in een oude stad rond te lopen die nog stadsmuren heeft, die nog bewoond word en ook eigenlijk mooi is gebleven door de jaren heen. Heel veel gebouwen hier worden zwart of begint het hout wat eraan zit te rotten, dat kon je hier eigenlijk niet zien. Ook zijn we nog een museum in geweest waar een gevangenis heeft gezeten voor de martelaars. Hier hebben ze dan ook poppen ingezet om de mensen een beeld te geven hoe het geweest is in die tijd. En het is echt gruwelijk om te zien. Ik heb hier en daar foto’s gemaakt, maar op de camera zie je sommige dingen wel anders dan je in het echt ziet.

’S Avonds ben ik met Mama, Papa, Henk en Ada uit eten geweest bij Paparazzi. Wederom een goed restaurant en zat ook helemaal vol. Daarna ben ik naar huis gegaan heb ik even tv gekeken, ge-internet onder het genot van een wijntje en naar bed gegaan.

Zondag moest ik werken. Dit is wel even raar omdat ik dat natuurlijk niet meer gewend ben. Ook heb ik vandaag helaas afscheid moeten nemen van onze benedenbuurtjes. Ze vertrekken morgen middag terug naar Nederland. We hebben de afgelopen 5 week ontzettend veel plezier gehad!! Bij deze wens ik hun dan ook een goede reis terug ;)

Foto’s en filmpjes probeer ik zo snel mogelijk te uploaden op http://picasaweb.google.com/maaikehoekstra.

ThQxx voor alle berichtjes die jullie gestuurd hebben. Super leuk om te lezen allemaal!!!

Gooday!

  • 05 Mei 2009 - 17:56

    Ruud:

    Goed bezig, wat een party gedrag!

    wordt nog afkicken als je thuis komt. Maargoed eerst nog 3 weekjes genieten!

    Weer een vrij lang verhaal trouwens. Ik zal nu is even de bijbehorende foto's gaan bekijken.

    groetjes mij

  • 05 Mei 2009 - 20:27

    Michael:

    Hey,

    We hebben goede reis gehad. Toen we vertrokken vanaf het Belmonte ging het regenen, en dat hebben we blijkbaar meegenomen want het is hier nu echt niks aan qua weer, veel kouder en totaal geen zon.

    Had vandaag gelijk verjaardag van een nichtje van mij, dus gelijk de familie bij elkaar, hoefde dus maar 1 keer mn verhaal te doen :).

    Doe ze groeten daar, geniet van het weer, wordt volgens mij super komende week, zucht....

    Ciao ciao

    Michael

  • 06 Mei 2009 - 16:40

    Anniek:

    Hee drollie!

    Wat weer een verhaal. Leuk dat je ouders ook zijn langs geweest. De tijd vliegt nu echt he! Je komt al bijna weer terug!

    Geniet er nog maar van!!

    Kuss

  • 07 Mei 2009 - 13:46

    Ada:

    Maaike
    Ik kom weer naar je toe,daar is het weer beter dan hier.Wat hebben we het leuk gehad.
    We hebben een erg leuk week gehad,jammer dat het zo snel omgaat.
    Groetjes Ada

  • 08 Mei 2009 - 14:14

    Ruud:

    Hoooooi!

    De link naar de picasa fotosite werkt al een paar dagen niet en ik wil ze natuurlijk wel graag zien.

    Toedaloe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Valletta

Maaike

Actief sinds 08 Maart 2009
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 10050

Voorgaande reizen:

27 Maart 2009 - 22 Mei 2009

Malta

Landen bezocht: