Excursia Sicilia/Excursion Sicily - Reisverslag uit Taormina, Italië van Maaike H. - WaarBenJij.nu Excursia Sicilia/Excursion Sicily - Reisverslag uit Taormina, Italië van Maaike H. - WaarBenJij.nu

Excursia Sicilia/Excursion Sicily

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

19 April 2009 | Italië, Taormina

Hee lieverds,

Allereerst wil ik jullie allemaal bedanken voor de vele berichtjes die deze kant op komen! Super nice :D

Zondag was het zo als normaal brakdag… We hebben dan ook niet zoveel gedaan. Lekker relax alles op zijn tijd en vooral niet haasten. We zijn nog eventjes langs de Mc Donalds geweest, waar ik tegenwoordig wel vaker te vinden ben =D. (L) gratis internet, het enige wat je moet doen is zorgen dat je batterij van je laptop vol is als je heen gaat.

Maandag was ietsje minder leuk. Ik moest namelijk om 9uur mijn bed uit omdat de airco gecontroleerd werd.. Ook bleek ik nog eens ziek te zijn ook. Of verkeerd voedsel gehad, of een buikgriepje dus heb ik de hele dag op de bank gelegen tot ik moest werken om 5uur. En toen had ik dus ook nog eens 2 rugmassages en een hele lichaamsmassage in een ruimte boven de sauna’s, so lekker hot :S. Het enige leuke was dat ik fooi kreeg (A) en de massages betaald, omdat ik voor Zornica heb gewerkt. Zij huurt net als een Chinees een ruimte en kan daar zelf klanten ontvangen. Deze klanten kunnen wel bij ons boeken…

Over die Chinees kan ik ook nog wel wat opmerkelijks vertellen. Ze is getrouwd met een Engelse man en wonen samen in Malta. Ze spreekt geen Engels en doet er ook geen moeite voor om het te leren. Iedereen die dat hoort vraagt zich dan ook af hoe ze met haar man communiceert?! Misschien dat hij Chinees kan, wat niet een van de meest makkelijke talen is... Ze gaat tijdens haar werk als er geen klanten staan gewoon even shoppen en dan kunnen wij haar wel bellen als er een klant is. Die gesprekken gaan als volgt: Lucia, Feel good. relaxmassage (naam behandeling) one hour (duur) at 12:30 (tijd). Kort maar krachtig… Communicatie met klanten zit er dus helemaal niet in…
Vandaag ook had ze een oplader voor haar mobiele telefoon nodig, komt ze met die telefoon aanzetten en wijst ze op het gaatje waar dat stekkertje in moet, probeert ze de telefoon aan te zetten die vervolgens meteen weer uitvliegt. En dan moeten wij maar begrijpen wat ze bedoeld…

Ook heb ik nog een Duits oud vrouwtje behandeld, ze sprak geen woord Engels, ik 2 woorden Duits. Gelukkig was haar klein dochter mee die in haar paasvakantie (van 2 week) hier op Malta Engels leert en dus viel er nog wel het een en ander te communiceren. Leer je toch nog een beetje Duits…

Dinsdag was ik ietsje fitter en ben ik naar school geweest, we hebben zowaar Engelse les gehad, en niet zoveel Nederlands gepraat als de vorige keer. We hadden een andere lerares en die stelde het niet op prijs als we Nederlands gingen praten. We hebben informatie gekregen over Phasel verbs ofzo iets. Wel leerzaam, nuttig neeeeeeeeehhhh want je gebruikt het in real life niet echt…

’S middags ben ik naar Lands end gegaan, daar wonen 3 van onze klasgenoten en moesten we eventjes foto’s uitwisselen van het stappen (of cource). ’s Avonds zijn we bij hun gaan eten, ze zouden koken voor ons (wat een deal, want ze weten toch wel dat ze bij ons niet binnenkomen in het appartement omdat onze huisbaas dat absoluut niet wil). Helaas toen we daar aankwamen bleken ze niet gekookt te hebben, ze hadden wel van alles thuis alleen dat was niet te eten. (vraag me niet waarom ze het dan kopen:P) dus hebben ze maar kebab gehaald. Was een gezellig avondje!

Woensdag heb ik de hele dag gewerkt. Eerst een bodywrap gedaan, en toen Christina dat vertelde zei ze dat het eits anders ging als normaal, en pakte ze bandages en dacht ik ohhh ze kennen het toch wel… Helaas was dit niet het geval want wat er anders was, was dat ze natijd naar een balneobad ging… Dus heb ik die vrouw maar weer gewoon een pakking gegeven. Toen ze daarin lag heeft Christina mij het balneobad uitgelegd… Ja zo’n bad die je thuis hebt waar bubbels uitkomen noemen ze hier een bubbelbad. En dit is er wel eentje met een gebruiksaanwijzing. Hij mag niet warmer als 37 graden (lichaamstemperatuur) maar Christina had kraan aangedaan en toen bad zo goed als vol was stond dat ding op 45 graden… (ja logisch) dus werd ze boos op mij dat ik beter had moeten opletten. (jaja). Toen die vrouw vanuit pakking naar balneo gebracht en haar plaats laten nemen. Kwam ik er na 10 minuten achter (Weer Christina die dat vertelde) dat ik na 5 minuten moest kijken of het wel goed ging met die vrouw, dus ik daarheen even kijken. Was die vrouw, de muur, het schilderij (dat boven haar hing) en de grond al kletsnat. Maar alles ging goed… Later die dag heb ik nog een manicure gedaan en een pedicure (ja dat kan ik hier ook zonder diploma :P, dat is namelijk gewoon een voetverzorging zonder eelt verwijderen en dergelijke). Bij die zelfde vrouw moest ik ook nog een seasalt scrub doen, een lichaamsmassage en een gezichtsbehandeling. Daarna was het 6u en was ik vrij (A). ’S avonds maar weer lekker naar de Mc Donalds Internetten!

Donderdag had Daniëlle lief als ze is mij vrij gegeven. Hoe dat precies ontstaan is weet ik niet… maar ze had een dag willen ruilen met mij en had Tony gezegt van neem maar vrij. Alleen die dag zou zondag en dinsdag zijn in plaats van donderdag. Dus we waren lekker vrij… Nou ja van stage, wel moest de was weer eens gedaan worden, en boodschappen in huis gehaald worden, want dat voedsel vliegt er door heen hier. ’s Middags zijn we naar een kiezelstrand in Paceville geweest want het was zooo warm dus we moesten wel even bruin bakken (lees licht verbranden). Helaas was dit voor mij iets te veel van het goede want ik was thuis en ik werd me toch niet goed, had ik een zonnesteek opgelopen. Gelukkig ben ik daar nu alweer van opgeknapt en heb ik er maar een klein beetje last van gehad!.

Vrijdag moesten Jannet en ik heeel vroeg op, want we moesten om half 6 klaar staan bij hotel Plaza. Om daar vervolgens een keer om 10 voor 6 een keertje opgepikt door onze taxi chauffeur die ons naar de boot bracht. Toen we ingecheckt hadden en naar de boot liepen hadden we niet verwacht dat zo’n cruise schip op ons te wachten lag. Wat een boot. En super relaxte stoelen, wel 5 mega tv’s in de ruimte waar wij zaten waar ja naar kon kijken. Enige minpuntje was dat ze de airco nogal hoog aanhadden en dat het dus op de boot kouder was dan nodig…. Toen was na 1,5u aankwamen in Sicilië moesten we weer door de douane, een zeer indruk wekkende onderneming namelijk, zo hard mogelijk doorlopen en vooral niet stoppen om je identiteitskaart ook maar te laten zien. Als illegaal uit Afrika kun je dan ook het beste eiland hoppen vanuit Malta naar Sicilië om vervolgens naar Italië te gaan. En dan kun je heel europa door… Maar goed even terug op wat we in Sicilië gingen doen. We zijn daar een dagje naar toe geweest om een Sicilië toer te doen. De toer was in het engels en russisch dus elke keer als er wat verteld werd dan kregen we vervolgens een vertaling in het russisch. Erg interessant, en irritant want dat mens dat ratelde maar en maar..

Als eerst hadden we een breakfast in Pozzallo, een vissersdorpje. Kon alleen niet echt zien dat het een vissersdorpje was, het enige wat ik zag was dat er 3 vissen water spoten in een rotonde. Daarna zijn we doorgereden naar Taormina, die was een lange reis, die ons in slaap wiegde. Toen we daar aankwamen hebben we gezien hoe het ook anders kan, een tas € 240,-. Paar slippertjes €189,- dus dat was eigenlijk meer koekeloeren, koekeloeren de winkel eigenaren lastig vallen en van het uitzicht genieten…

Daarna zijn we verder gegaan naar de Mount Etna, wederom eerst weer een deel geslapen in de bus. Op een gegeven moment werd voor de groene natuur plaats gemaakt voor zwarte natuur… Hier en daar leek het net gewoon een bouwput. Het is wel interessant om te zien hoe lava de natuur ruïneert en pas op het moment dat je er bent zie je hoe groot het oppervlakte is dat geruïneerd is. Ook dan ga je je verwonderen dat er gewoon nog boompjes staan (de ene meer dood dan levend, de andere gewoon nog lekker groen), dat je er naast boompjes ook nog allerlei kleuren bloemen vind die niet tussen het gras maar tussen het uitgeharde lava groeit. Dat er zelfs nog huisjes staan (ik zou er niet wllen wonen). Eenmaal aangekomen bij het punt dat we niet meer verder konden met de bus, konden we verder met een (ja je leest het goed) skilift. Dit zou ons €27,- p.p. kosten en hebben we niet gedaan omdat de weersomstandigheden daarboven op de berg het niet toelieten om helemaal naar de top te gaan :(. We zouden dus niet veel meer zien als dat we vanaf daar al zagen, alleen maar zwart om ons heen en misschien nog wat rook. Dus hebben we ons bij de skilift maar eventjes vermaakt.. Het leuke en toch ook best wel vreemde was dat waar we waren nog sneeuw lag. We liepen daar in onze driekwart broekje en truitje zonder jas zonder dat we het koud hadden. Ook vonden we het een vreemde gedachte dat je op de Mount Etna (die nog gewoon actief is) kunt skieën in de winter… Ook bijzonder waren de mensen die daar werken, die waren zooooo ontzettend blij om weer mensen te zien dat ze gewoon benauwend op ons afkwamen met hun hallo in het Italiaans en big smile. Niet echt iets waar je je thuis bij zou voelen. Wat ook raar is, dat is me in Malta ook al opgevallen dat er op veel wc’s geen wc brillen zitten, misschien te duur ofzo?!
Hierna zijn we weer naar de boot gegaan en naar Malta. We waren om 00:10 thuis en helaas moest ik de volgende dag gewoon om 10u werken.

De titel ‘Excursia Sicilia’is Russisch voor Excursie Sicilië.

Zaterdag avond ben ik wederom naar Paceville geweest om eventjes flink te gaan stappen, althans dat was de bedoeling. We waren eerst maar eens naar Plush en daar kwamen we mijn groot vriend Go tegen. (beetje gezeur mee gehad, met de 2e of 3e keer stappen). Voor de rest was het nog niet echt super en zijn we in Native gaan kijken, daar zijn vaak wel veel Nederlanders alleen nu niet veel gezien :(. Dus toch maar weer terug naar Plush en toen kregen we smsje dat Niels en Ricardo in Peppermint waren dus wij daar heen en bleken daar nog meer Nederlanders te zijn. Was alleen nog steeds niet dat we daar ons nou zo vermaakten. Ook daar zagen we de eerste jonge meid al meer dood dan leven op de grond liggen, haar eigen schuld maar toch best zielig om haar daar zo te zien liggen… Een poosje later kwamen we de tweede tegen, daar haalde de politie een flesje water voor zodat haar vrienden dat over haar hoofd konden sprenkelen (ter afkoeling). Niet veel later kwam haar ambulance en werd ze afgevoerd… Toen we met nog meer Nederlanders terug waren bij Native was dit al gezelliger als eerst en hebben we ons toch nog een paar uurtjes vermaakt… Ook daar liepen er weer mensen rond die al op het randje zaten… en een daarvan zag er inmiddels ook wel een beetje eng uit. Zijn haar was half nat hing voor zijn gezicht langs, keek raar uit zijn ogen en dat is af en toe niet zo grappig om om je heen te hebben. Toen we terug naar huis liepen met ons broodje hotdog die bij dezelde tent wegkomt, even groot is, even gevuld is, geen sausjes over heen zaten toch verchillend van prijs is… kwamen we de volgende tegen die op de grond lag, Ditmaal was het een hem, stonden er geen vrienden om heen, en stond er een politieagent bij, met zijn schoen tegen zijn arm aan te tikken of er nog leven in zat.

Van dit alles heb ik natuurlijk ook weer een aantal foto’s gemaakt die ik zo snel mogelijk op internet probeer te zetten… Deze zijn te vinden op: http://picasaweb.google.com/maaikehoektra

Dikke knuffel vanuit Malta
Mis jullie (K)

  • 19 April 2009 - 20:26

    Gees Berkhof:

    hoi maaike. tjonge wat een verhaal.je hebt een druk bestaan daar op malta. wij zijn ook op sicilie geweest en de etna bezocht. we vonden het wel iets heel byzonders.ben benieuwd naar het volgende verslag. lieve groetjes van chiel en gees

  • 20 April 2009 - 07:37

    Ans Nelis:

    jeetje, wat kan jij schrijven zeg! Leuk om te lezen en fijn dat je het zo goed maakt! Veel succes en fijne tijd verder! groetjes van Ans Nelis.

  • 20 April 2009 - 09:07

    Willem:

    Hee Maaik!
    Wat un verhaal weer zeg, ik d8 dat lees ik wel ff snel, mar koste tog iets meer tijd als ged8 :P Je kunt wel un boek schrijven!

    Blij dat je je daar goed vermaakt! Tot horens!
    Liefs, Willem

  • 20 April 2009 - 10:20

    Jannet:

    Hey Maaike !

    Ja ja ik lees je blogs ook hihi. Leuk om ook eens te lezen hoe een ander het ervaart!
    Tot vanavond.

    Liefs Jannet

  • 20 April 2009 - 15:07

    Renate:

    hey maaike

    weer een leuk verhaal...nog veel plezier in de rest van je weken

    liefs renate

  • 20 April 2009 - 17:02

    Ruud Hoekstra:

    Hooooooi!

    Wat een zuiplapjes daaro haha. goed voor de gezondheid moet je dan maar denken.

    Maargoed leuk verhaal en weer aardig wat beleeft!

    nu ga ik verder naar de foto's!

    succes deze week en vanaf zaterdag ben ik ook op vakantie :D

    groetjes mij

  • 20 April 2009 - 17:09

    Inge:

    Heey maaike!

    Wat leuk zeg die verhalen, en wat een toffe foto ;) ahaha geweldig!
    Heel erg veel plezier nog! en succes op je stage!

    Liefs,
    Inge

  • 20 April 2009 - 19:02

    Richard:

    he maaike zo te horen bevalt het je daar heel goed. De foto's zien er mooi uit en het uitgaansleven klinkt ook prima, wat wel belangrijk is ;)
    Veel plezier daar nog!
    Kus

  • 20 April 2009 - 19:17

    Mloes S:

    Hee maaik!!!!

    Wat een lappen tekst joh!! Kben der maar eens even goed voor gaan zitten ghehee:P
    Klinkt allemaal leuk!
    Kmis je wel heur op de zaterdag avonden in de kroeg ;)!!

    Heel veel plzier nog meid!

    Veel iefs en een heeeele dikke smokkerd van mie!!

  • 22 April 2009 - 12:24

    Henr!ek...:

    Heeey Maaik!

    Wat een verhalen zeg! :)
    Je vermaakt je daar prima zo te lezen, fijn!
    De foto's zal ik zo nog even gaan bekijken..
    Inmiddels is het hier ook mooi weer --> terrasweer dus!
    We missen je daar wel hoor!
    Geniet nog maar lekker van je tijd daar, en hopen dat je niet meer ziek wordt.

    Kuss Henriek

  • 01 Mei 2009 - 15:40

    Ineke Vos:

    Maaike hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag,maak er een super feest van samen met je familie.Groetjes aan allemaal.
    p.s het gaat prima met Duco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Taormina

Maaike

Actief sinds 08 Maart 2009
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 10050

Voorgaande reizen:

27 Maart 2009 - 22 Mei 2009

Malta

Landen bezocht: