Malta; stukje natuur & religie - Reisverslag uit Sliema, Malta van Maaike H. - WaarBenJij.nu Malta; stukje natuur & religie - Reisverslag uit Sliema, Malta van Maaike H. - WaarBenJij.nu

Malta; stukje natuur & religie

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

12 April 2009 | Malta, Sliema

Zondag zijn we naar Golden bay geweest, we wisten niet precies wat we moesten verwachten behalve dat het een zandstrand zou zijn. We hadden beneden bij de receptie gevraagd welke bus we het beste konden nemen, en we kregen zo sociaal als de mensen hier zijn, een goede uitleg en een aantal tips. Dat we de buschauffeur moesten vragen hoe laat laatste bus terug ging, dat we half uur terug onderweg waren als het verkeer mee zit, dat het strand niet helemaal clean was van … (konden we niet verstaan, en vermoeden door het gebaar schorpioenen), maar bleek gewoon planten resten te zijn… wat we niet verwacht hadden waren de bergjes (heuvels kan ik het niet noemen) erom heen.
Schitterend! Danielle op hakjes en ik met me rokje daarop geklommen, niet de meest ideale kleding om een berg te beklimmen. ’S Avonds zijn we uit eten geweest bij het meest verschrikkelijke restaurant van Malta tot zover ik gezien heb. Saai ingericht, niet professioneel personeel, bevroren zalm, spare ribs met een saus die ranzig was en zonder saus geen smaak had. Niet echt een aanrader ofzo…

Maandag heb ik stage gelopen. Ik heb mee gekeken hoe ze een body wrap deden, (body wrap is hier zelfde als een pakking). Een gezichtsbehandeling deden, en de G5 (tegen cellulite). Op zich niet veel anders als in Nederland… Later die dag mocht ik de G5 doen, alleen juist die klant kwam niet opdagen.

Dinsdag zijn we naar school geweest voor het eerst, en het was best saaaaai. De eerste opdracht die we kregen leek ons tamelijk simpel gezien de antwoorden op het zelfde blad stonden. Dit bleek alleen niet voor alle opdrachten zo te zijn, en sommige waren dan best ingewikkeld soms.
Daarna moest ik naar stage toe van 2 tot 10. Al met al een best lange dag dus.

Donderdag heb ik samen met Jannet een jeep safari gedaan. Eerst vonden we het wel jammer dat we niet mochten rijden, maar omdat onze leider de wegen goed kent, meerdere rijbewijzen heeft en ze hier links rijden en de auto dus ook zo ingesteld is hadden we zo iets van hier kunnen we het ook wel mee doen. En of we het ermee konden doen?! Het was echt super gaaaaaaf!!! We hebben ook een heel moooi stukje natuur gezien en nog mooier Popeye village!!! Ik heb er foto’s van gemaakt, maar die zijn lang niet zo mooi geworden als in het echt. De kleuren zijn op foto veel minder als in het echt.
En het mooiste nog, de film is daar opgenomen. Dat hebben ze gebouwd in de bay daar voor de film. Robbie Williams heeft daar nog wat gedaan, maar heb zo snel niet mee gekregen wat. En ze hebben er een attractiepark van gemaakt omdat het te duur was om weer af te breken, daar ga ik zeker nog een keer naar binnen!

Vrijdag zijn we naar Mosta geweest. Omdat het Pasen is, hadden ze daar een ritueel. We hadden voor Mosta gekozen omdat daar zeker wat te doen is (niet elke dorp/stad heeft dat) en omdat daar een kerk stond, waar in de oorlog een bom in de kerk is terecht gekomen, en deze niet is afgegaan. Helaas hebben we alleen de buitenkant van de kerk kunnen zien door het hele gebeuren er om heen. Er was namelijk een optocht en dat ging over hoe Jezus gekruisigd wordt. (dat is op goede vrijdag). Zondag hebben ze een soort van vervolg, dan lopen de mensen naar de kerk toe omdat Jezus opgestaan is uit de dood en dat moet gevierd worden..

Zaterdag ben ik samen met Malu en Kelly eventjes wezen winkelen in Sliema. Je hebt hier erg leuke winkeltjes, sommige zijn helaas doordat Sliema erg toeristisch is, wel duur. ’S Avonds zijn we wezen stappen in Paceville en zijn we wederom verschillende kroegen bij langs geweest. Wat ontzettend leuk was dat we al heel wat bekenden tegen kwamen. Van onze klasgenoten en onze benedenburen wisten we dat ze heen zouden gaan maar hadden we niet ergens afgesproken. Ook kwamen we twee collega’s tegen, waar we eventjes kort mee gepraat hebben. Later kwamen we nog een paar andere Hollanders tegen van een van de vorige avonden stappen en later waren zelfs de twee verpleegkundigen nog even bij ons. En niet te vergeten collega’s van Herjanne, Malu en Jannet.
Voor de rest vonden we het gisteren wel wat minder, het is ontzettend druk op zaterdag om te stappen, maar ja Paceville is dan ook de enige stapmogelijkheid zo ongeveer…

Over onze huisgenoot Elien(a) kan ik jullie inmiddels ook wat meer vertellen. Namelijk ik was zondag best vroeg uit bed (9u) en zat net met me ontbijtje en me laptopje in de woonkamer toen Elena aankwam. Ze stelde zich netjes voor met haar gebrekkige Engels, en vertelde dat ze van de 3e verdieping komt, INTERESSANT!!! Dus ik haar maar even gevraagd waar ze nou precies vandaan kwam. Uit Rusland. (we hadden te horen gekregen eerst Oostblok). Vervolgens had ze haar koffer in de kamer gedaan en vertrok ze weer om eventjes later met nog 2 tassen terug te komen en heeft ze zich voor gesteld aan Danielle. Even later vertrok ze weer. Vervolgens gingen Danielle en ik weg en zat Herjanne thuis toen die rus kwam, en dat ging zoef zoef naar de slaapkamer, zoef zoef naar de badkamer en kreeg herjanne op de vraag of alles goed ging antwoord dat alles goed ging en vertrok ze weer. Daarna hebben we haar niet weer gezien tot we donderdag naar Jeep Safari gingen en we(naja ik) haar op school herkende. Ja je leest het goed.. De rus is dus nauwelijks in ons appartement te vinden… Haar eten staat hier weg te rotten, haar bed blijft ongebruikt. De kledingkast was vol, is inmiddels leeg. Al met al, we hebben geen of weinig last van haar. Ze schijnt in Belmonte geboekt te hebben en vervolgens geprobeerd te annuleren wat niet gelukt is en heeft haar kamer dus als opslagplaats in gebruik. Lekker rustig!

Ook wel leuk om even te weten; de meeste buschauffeurs hier (niet alle) komen uit de gevangenis. En komen op die manier weer aan het werk hier, dus elke keer als we de bus in stappen gaat er in ons hoofdje de gedachte waarvoor hij in de gevangenis zou kunnen hebben gezeten.

Foto’s zijn te vinden op: http://picasaweb.google.com/maaikehoektra

• 13 April 2009 - 07:38

Anniek:

Whaha, oh dat laatste zinnetje stelt ons wel gerust hier in Nederland, Maaik. Neem vooral de bus wat vaker! :P Volgens mij ben je daar al lekker gesettled. Ik ga nu alle foto's eens bekijken, want je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt!

Geniet ervan meis.. Hoe lang moet je nog?

Kus!

• 14 April 2009 - 14:37

Henrike:

Heej meid, leuke verhalen en foto's. Ziet er echt heel erg mooi uit. Heb je het naar je zin daar? Hoe lang moet je nog? Geniet er maar van, het is hier in Nederland lekker weer, morgen rond de 23 graden. Daar is het vast ook wel lekker. Liefs xxx Henrike

• 14 April 2009 - 17:58

Rianne:

lieverd, leuk je verhalen, de foto's ga ik nu even bekijken..
    ik mis je wel hoor hier..maar voor je het weet sta je weer naast ons ind e kroeg of zit je weer gezellig bij ons op terras, verjaardagen, voorszitten etc etc..

dikke kus en knuff uit het zonnige nederland:)

• 15 April 2009 - 13:37

Annemieke:

Hoi Maaike ,

Leuk om al die verhalen van je lezen , je geniet volop he.
    Leuk hoor.
    Hier is het warm ,ben even de zon uitgevlucht om jou een bericht te sturen.
    Hoe is het weer daar , ook lekker uit te houden?
    Nu succes met je stage , en geniet er lekker van.

Groetjes Annemieke & Erwin.

• 16 April 2009 - 18:06

Rosita:

Maaike !!

wat klinkt dit allemaal super zeg !

geniet er nog lekker van !

kussie !